Pressroom
„La Dolce Vita“, poľsko-taliansky recept na dobrý rok
Propagovanie poľskosti v iných krajinách nadobúda rôzne formy. V istom zmysle je každý z nás „veľvyslancom“ Poľska, avšak väčšiu presadzovaciu silu pri prezentovaní domácej kultúry a dynamického rozvoja našej krajiny majú zástupcovia biznisu, umenia a diplomatické aktivity. V ich kompetencii je predovšetkým prezentovať našu krajinu v čo najlepšom svetle a rozširovať vedomosti o nej. 16. decembra sa na Veľvyslanectve Poľskej republiky v Taliansku uskutočnila premiéra výnimočného projektu, exkluzívneho kalendára „La Dolce Vita“. Je výstižným príkladom prezentovania Poľska vo výnimočne elegantnom prevedení.
Prestížny kalendár vznikol z iniciatívy veľvyslanca Poľskej republiky v Taliansku, pána Tomasza Orłowského, a svetovo uznávaného fotografa Piotra Stokłosu. Na spoluprácu boli pozvaní poľskí zástupcovia sveta módy, vrátane top modelky Oly Rudnickej a návrhárov Gosi Baczyńskej, Bohoboco, Dawida Wolińského či značky La Mania. Výnimočné podnikanie podporili známe talianske značky: Oknoplast a Dr Irena Eris.
Myšlienkou projektu je potreba spojenia sily poľskej tradície s moderným pohľadom do budúcnosti. Autori projektu zdôrazňujú, že takáto je vízia politiky a tiež potreba spoločnosti, v ktorej žijeme. Je to najlepší spôsob, ako si zachovať identitu a zároveň hľadieť do budúcnosti a otvárať sa svetu. Projekt je fúziou týchto dvoch prvkov. Na jednej strane stálosť, odkaz na dlhé trvanie, predstavené historickou budovou veľvyslanectva, na druhej strane moderná poľská kreativita, ktorá sa rodí z mladosti, otvorenosti, ambícií a krásy.
Exkluzívny kalendár je známy nielen v Taliansku, ale aj v Paríži, kde sa pred niekoľkými rokmi zrodil nápad jeho realizácie. Scenériou pre fotografie boli krásne priestory 18. storočia budovy veľvyslanectva, jednej z najkrajších v hlavnom meste Francúzska. Po príchode do Večného mesta sa Tomasz Orłowski ako veľvyslanec Poľskej republiky v Taliansku rozhodol pokračovať v projekte a predstaviť talianskej verejnosti rovnaký typ asociácií s Poľskom, ale na základe rímskej inštitúcie. Myšlienka zostala rovnaká: v krásnej poľskej diplomatickej rezidencii predstavovať krásu modernej poľskej tvorby.
– Nie bez dôvodu sme sa zapojili do projektu nazývaného ľudovo „diplomatický kalendár Pirelli“. S jeho myšlienkou sa spája aj hlavné heslo Oknoplastu. Pozeráme sa do budúcnosti, vrátane poľskej budúcnosti. Koniec koncov, Poľsko je krajinou inovácií, bohatej histórie a výnimočných talentov a dôkazom týchto hodnôt je prezentácia kalendára „La Dolce Vita“. V oblasti módy je taliansky trh veľmi náročný – je to hlavné mesto najprepracovanejšieho dizajnu. Som presvedčený, že projekt kalendára veľvyslanectva, a teda aj poľského umenia, ocenia Taliani. Značka Oknoplast je s talianskym trhom spätá už 10 rokov a Apeninský polostrov je naším hlavným exportným trhom. Vybrali sme si ho veľmi vedome. Prikladáme veľký význam estetike našich produktov, čo Taliani na nás milujú. – povedal Mikołaj Placek, predseda predstavenstva Skupiny Oknoplast.
Oknoplast si svoju pozíciu druhého najväčšieho dodávateľa stavebných otvorových výplní na Apeninskom polostrove a najrozpoznateľnejšieho výrobcu okien vybudoval v priebehu 10 rokov. Svoj úspech v Taliansku vďačí vysoko kvalitným produktom a premysleným krokom v marketingových aktivitách. Okna poľského výrobcu vynikajú unikátnym dizajnom, orientovaným na meniace sa potreby zákazníka a spájajúcim ekonomiku a ergonómiu používania.
Exkluzívne limitované vydanie kalendára bude odovzdané výnimočným zástupcom sveta politiky, kultúry, členom diplomatického zboru, priateľom Poľska a našej ambasády. Neobyčajné podnikanie vzniklo na základe motta, ktoré je receptom na dobrý rok, ktorý Catherine Elisabeth Goethe prepísala svojmu synovi Johannovi Wolfgangovi:
Zobrať dvanásť mesiacov, dobre ich umyť do čista od horkosti, chamtivosti, pedantnosti a strachu a rozdeliť každý mesiac na 30 alebo 31 častí, aby zásoba vydržala presne na rok. Každý deň pripravovať oddelene, berúc jednu časť práce a dve časti veselosti a humoru. Pridať k tomu tri kopcovité lyžice optimizmu, lyžičku tolerancie, zrnko irónie a štipku taktu. Následne masu hojne poliať láskou. Hotové jedlo ozdobiť kytičkami malých zdvorilostí a podávať denne s pokojom ducha.